Distanční výuka z pohledu studentů našeho gymnázia

Z důvodu coronaviru jsme se museli opět všichni přeorientovat na distanční výuku a místo toho, abychom byli s našimi spolužáky, jsme každý doma u svého počítače. Někomu to může vyhovovat méně, někomu více, ale věřím, že jsme generace, která si s tím dokáže snadno poradit. Všechno má svoje výhody a nevýhody a tato situace rozhodně není výjimkou. Myslím, že se shodneme na tom, že brzké vstávání nechybí nikomu a to, že si můžeme ráno přispat, ocení asi každý.

Na druhou stranu, když se naživo setkáváme s našimi přáteli a povídáme si, má to rozhodně něco do sebe. Ano, samozřejmě, že všichni využíváme sociální sítě, ale ty přímý kontakt nenahradí.

Taky teď hodně záleží na nás samotných a na tom, jak se dokážeme „donutit“ k samostudiu a vypracovávání úloh. Některé předměty se dají naučit snadno, ale jsou i takové, u kterých je výklad učitele a praktická ukázka k probírané látce potřebná. Řekla bych však, že v tomto ohledu nám jdou naši učitelé co možná nejvíce vstříc a snaží se nám distanční výuku zjednodušit.

Nakonec by se hodilo dodat, že i přes to všechno, co se kolem nás v dnešní době děje, je potřeba zachovat si aspoň trochu optimismu a doufat, že se vše brzy vrátí do normálu.

Tereza Kloparová, 2. C

Podle mého názoru má distanční výuka kladné i záporné stránky. Mezi ty kladné patří, že nemusím do školy dojíždět a úkoly si mohu časově rozvrhnout během dne nebo týdne. Co mi na distanční výuce určitě chybí, je osobní kontakt se spolužáky a učiteli, což považuji za velmi důležité. S výukou předmětů jsem já osobně spokojená, protože si myslím, že je nová látka vždy dobře vysvětlená a mohu se na cokoliv zeptat.

Nemám problém s udržením pozornosti při online výuce, ale umím si představit, že toto někomu nevyhovuje. Zadávání úkolů a psaní testů přes systém moodle se mi líbí. Když už tato situace nastala, tak si myslím, že vše funguje, jak nejlépe to jde. Na závěr bych chtěla říct, že se už těším na návrat do školy, až se zase všichni společně potkáme.

Daniela Králíčková, 2. C