Lukáš Vaněček na návštěvě v naší škole

Lukáš Vaněček na návštěvě v naší škole1. Lukáši, máš za sebou 2 měsíce vysokoškolského studia. Jaký je rozdíl oproti gymnáziu? Začátky jsou obvykle těžké.

Rozdíl je hlavně v přístupu ze strany pedagogů, na gymplu se všichni o nás starali, na vysoké se k nám chovají jako k dospělým. Co se týká učení, jsem dobře připravený v matice i fyzice, jsou to tady samé derivace, integrování, maticový počet. Moc mě nebaví programování. Dobré je, že tady mám spolužáka, který je také v Projektu Bakalář.

2. Vraťme se k tomu, co předcházelo. Jak to u Tebe bylo s rozhodováním, na kterou vysokou? Jak ses dostal do Projektu Bakalář?

V rozhodování mě dost ovlivnil náš třídní (R. Dubčák), který mě učil matiku a fyziku. Směroval nás na technické obory. Sám jsem si také vyhledal informace o uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce a neváhal jsem s VUT. O Projektu Bakalář jsem se dověděl ve škole od výchovné poradkyně a poté na besedě se zástupcem JE Dukovany. Přihlásil jsem se na testování a podařilo se.

3. Co Tě zaujalo při návštěvě elektrárny?

V elektrárně jsme byli v únoru (v podstatě po úspěšném psychologickém testování). Mohli jsme si vzít s sebou rodiče. Dostali jsme se na trenažér, kde jsme si mohli zkusit práci operátora. Potom jsme viděli operátory při jejich obvyklé činnosti. Dostali jsme všechny informace, zaujalo mě i to, že je možné dálkové magisterské studium, i když se jedná o Projekt Bakalář (tříleté bakalářské studium).

4. Jakou podporu ze strany elektrárny máš?

Mám podporu finanční a také studijní, např. při tvorbě bakalářské práce.

5. Co bys poradil těm studentům, kteří se přihlásili na psychologické testy letos?

Hlavně aby jeli na testy odpočati. Naučit se nic nedá. Je potřeba odpovídat pravdivě, protože testy jsou sestaveny tak, že lhaní neprojde.

6. Lukáši, doufám, že se ve škole uvidíme, řekněme po prváku, a podělíš se s námi o své další zkušenosti z Projektu Bakalář. Věřím, že ses dobře rozhodl. Děkuji za rozhovor.